Samenvatting : De studentenperiode is een tijd waarin zelfstandig keuzes maken een belangrijke rol speelt bij de vorming van studenten hun gezondheidsgedrag. Echter zijn hun keuzes hierin niet altijd optimaal, wat een negatieve invloed kan hebben op zowel hun fysieke en mentale gezondheid als hun academisch prestaties. Binnen het kader van deze probleemstelling ging ik via mijn masterproject opzoek naar een mogelijke oplossing. Daarbij deed ik onderzoek naar hoe leefstijlgewoonten van Vlaamse studenten gestimuleerd kunnen worden via een smartphone app. Dit leidde tot de creatie van myBoost, een app concept dat gebruik maakt van gamificatietechnieken om studenten aan te moedigen gezondere gewoonten te laten opbouwen. Door hen dagelijks te motiveren om gezonde voedselkeuzes te maken, een consistent slaapritme te behouden en fysieke activiteit te stimuleren via wandelingen of aantal stappen, streeft myBoost naar het bevorderen van een betere gezondheid en welzijn onder studenten. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Cleeren, I. (2023). myBoost. In welke mate kan UI & UX binnen een digitaal medium gezonde leefstijlgewoonten van studenten stimuleren?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82189043c8301890698987f0006.
|