About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Self-made brand designer

2019
Goris, Annabel
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
In deze paper wordt uitgelegd hoe de identiteit van een sieradencollectie gevormd wordt door het samenspel van ontwerpen enerzijds en de manier hoe over deze ontwerpen gecommuniceerd wordt anderzijds.
Er vinden dus twee onderzoeken plaats die met elkaar in dialoog treden en elkaar beïnvloeden: ontwerp onderzoek en het communicatieonderzoek.
In het ontwerponderzoek wordt er gezocht naar een vormentaal. Deze wordt gestuurd door een vormvoorkeur voor geometrie en door de technische systemen die gebruikt worden om seriële productie te vergemakkelijken.
In het communicatieonderzoek wordt er gekeken naar andere brands als inspiratie voor eigen werk.
De eerste duidelijke versmelting van de twee onderzoeksactiviteiten gebeurt wanneer figuratieve referenties worden gemaakt in de sieraden en deze figuratie duidelijk wordt ingezet als troef in de communicatie.
Het schept een herkenbaarheid, een speelse knipoog en kan gebruikt worden in de story telling. Met de collectie ODD FELLAS, wordt een kleine wereld van bizar ogende figuren gecreëerd die de verbeelding prikkelt. Het uiteindelijke resultaat is een positioneringsplan voor het merk LEBANNA en haar eerste collectie ODD FELLAS, rekeninghoudend met marketingbegrippen zoals merkwaarde, doelpubliek, tone of voice, merktroeven, etc. Het vastleggen van deze termen vergemakkelijkt de creatie van de merkidentiteit en biedt meer zekerheid voor een sterke eenheid.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1384 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Goris, A. (2019). Self-made brand designer. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2ead3ec01be.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer