Samenvatting : De bachelorproef behandelt de huidige stand van zaken omtrent immersieonderwijs en het Europese CLIL-project. Dit betekent concreet dat CLIL (kort voor 'Content and Language Integrated Learning) vergeleken werd met andere programma’s en leerplannen uit verschillende delen van de wereld. Voor een kritische analyse van immersie onderwijs gebeurde er een grondige literatuurstudie, met zowel een kijk op de oorsprong, de voordelen en de nadelen van immersie. Ten slotte zijn er een reeks creatieve materialen ontwikkeld als inspiratiebron voor toekomstige immersie-leerkrachten.
The bachelor thesis covers the current state of affairs regarding immersion education and the European CLIL-project. This specifically means that CLIL (short for 'Content and Language Integrated Learning) was compared with other programmes and curricula in different parts of the world. In order to critically analyse immersion education, I did some literature research, which covered the origins, the advantages and the disadvantages of immersion.
Last but not least, a series of creative materials were developed as a source of inspiration for future immersion teachers.
|
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Vandebosch, M. (2017). Immersion Education in history classes. How and why acquire a second language through immersion?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86f072de0b24.
|