Samenvatting : Een gesprek over je dood starten is moeilijk, door het feit dat praten over de dood een taboe is. Dit artikel onderzoekt hoe de dood op een luchtige manier benadert kan worden in een reclamecampagne. De bevindingen vertalen zich naar een digitale imagocampagne, gesponsord door AG Insurance, die samen met millennials het taboe doorbreekt. Via de digitale leefwereld van de millennials, waar een heel arsenaal aan luchtige gewoontes leeft, creëren we een opening om het taboe te doorbreken. Het internet gezien als één groot spookhuis, is het platform waar onze digitale sporen een eigen leven leiden na onze dood. Met 'Onlife’ neem je jouw digital afterlife in eigen handen. Het is een tool om leuke of belangrijke dingen uit je leven vast te leggen. Zowel digitaal als fysiek kan je levenstraject gevolgd worden, op jacht naar al je anekdotes. Door expliciet op het leven online te focussen, begint impliciet de dialoog over de dood. Zo creëren we heel luchtig een opening om het taboe te doorbreken. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Dugardijn, I., Ruelens, C. (2018). Life goes on. Onlife - AG Insurance' nieuwe imagocampagne breekt met het taboe rond de dood.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217080aae3017080adaf010033.
|