About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Years  >  2019

Optimalisatie van de toegankelijkheid van interne informatie voor leerkrachten

2023
Dries, Marjoleine
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Binnen elke organisatie wordt er dagelijks gecommuniceerd. Toch blijkt een goede interne communicatie niet zo eenvoudig en regelmatig loopt dit mis. Ook in scholen loopt dit vaak
moeilijk en ontstaan er communicatieproblemen. Dit komt de werking van de school niet ten goede. Een belangrijk aspect om goede interne communicatie te verwezenlijken is het beschikbaar stellen van interne informatie op een transparante, efficiënte en duidelijke manier. Binnen mijn actie-onderzoek ging ik op zoek naar suggesties om de toegankelijkheid van interne informatie van directie voor leerkrachten in het Virga Jessecollege te verbeteren. Via literatuurstudie, een medewerkers-enquête en diepte-interviews met directie en leerkrachten uit andere scholen kreeg ik voldoende informatie om 10 bruikbare en heldere tips op te stellen. Deze tips hebben voornamelijk betrekking op het gebruik van de communicatiekanalen Smartschool, Intradesk en de nieuwsbrief.

Mijn onderzoek kan een bijdrage leveren aan het blootleggen van de problemen enerzijds en het bundelen van mogelijkheden anderzijds. Ik koos ervoor een waaier op te stellen met deze 10 tips en ook ruimte te voorzien om bemerkingen toe te voegen. De waaier kan op die manier naast informatiedocument ook gezien worden als een werkinstrument. De 10 tips worden ook visueel voorgesteld op een poster.

De waaier met suggesties moet gezien worden als een eerste stap om het beschikbaar stellen van interne informatie vanuit de directie in het Virga Jessecollege te verbeteren. Nadien is het nodig om dit verder te optimaliseren en ook daadwerkelijk actie te ondernemen. Dit is belangrijk want goed geïnformeerde leerkrachten worden doorgaans gemotiveerde leerkrachten!

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 178 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Dries, M. (2023). Optimalisatie van de toegankelijkheid van interne informatie voor leerkrachten. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188beec150188bef0376e0189.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer