Samenvatting : Technologie evolueert voortdurend en doordringt onze maatschappij. Zo sijpelen sociale media ook in ons sociaal leven. Om authentiek onderwijs te bieden, gaan leerkrachten regelmatig mee in de hypes om zo hun leerlingen te boeien. TikTok is één van deze recente en populaire hypes, het vormt de kern van deze bachelorproef.
Het sociale medium TikTok werd onderzocht op verschillende gebieden waaronder het ontstaan, de typerende kenmerken en de mogelijke valkuilen. Daarnaast werd er een expertpanel gecreëerd via het medium Facebook om de algemene kijk van leerkrachten op TikTok in de klas in kaart te brengen. Ook vond er een verdiepende bevraging plaats bij leerkrachten secundair onderwijs over de mogelijkheden van TikTok als (digitaal) leermiddel. Na grondig onderzoek bleek dat het inzetten van TikTok als leermiddel in het onderwijs zowel voor – als nadelen heeft. Een belangrijke factor om het sociale medium te gebruiken, blijkt de educatieve (meer)waarde van een TikTok. Via de ontwikkelde kijkwijzer en website kunnen leerkrachten hiermee aan de slag. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Adriaens, M. (2021). #MakeYourClass. TikTok als leermiddel.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a85edf6017a865c37642304.
|