About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact
ETD
Title : De Nieuwe Tijd van Lesgeven. Instructiedifferentiatie voor het geschiedenisonderwijs bouwsteen 1.
Author :
Cardeynaels, Nele
Abstract : Ervoor zorgen dat alle leerlingen van de eerste graad secundair onderwijs voldoen aan de nieuwe eindtermen historisch bewustzijn is een hele uitdaging voor de leerkrachten geschiedenis. Om deze uitdaging aan te pakken, werden er voor deze bachelorproef twee instructiemethodes uitgewerkt, met name lessenreeks A en B. Voorafgaand aan deze uitwerking, werd er een uitvoerige literatuurstudie gedaan naar "Wat is differentiatie?" en "Welke differentiatie is bruikbaar voor het geschiedenisonderwijs?". Vervolgens werden via een enquête en instaptoets de knelpunten van de nieuwe eindtermen (specifiek voor bouwsteen 1) bepaald. Via dezelfde enquête werd ook bevraagd hoe de leerlingen het liefst les willen krijgen. Op basis daarvan, kwamen de twee instructiemethodes tot stand. Lessenreeks A is leerkracht gecentreerd onderwijs waarbinnen er tal van verdiepings- en uitbreidingsoefeningen worden aangeboden. Lessenreeks B, leerling gecentreerd onderwijs, onderzoekt het effect van zelfstandig werk via een stappenplan. Op die manier wordt er onderzocht welke methode van lesgeven het meest efficiënt is om ervoor te zorgen dat alle leerlingen de nieuwe eindtermen historisch bewustzijn vlot kunnen behalen.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2021
Full text :
File Size Type Checksum  
CardeynaelsNele_Bachelorproef_De_Nieuwe_Tijd_van_lesgeven_20210614-1.pdf 5 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Bachelorproef
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Geschiedenis - Niet-confessionele zedenleer
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 09/07/2021 12:00
Last modified : 11/10/2021 16:44
Collections :
Secundair onderwijs
2021
11800269
Views : 846
Downloads : 195
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer