About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2017

Muzische vorming in het basisonderwijs. Lessenreeks "Uitgedaagd!"

2016
Baeten, Jessica
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Muzische vorming in het kleuter- en basisonderwijs wordt beschouwd als een belangrijk onderdeel van het ontwikkelingsproces van alle kinderen, niet enkel op het gebied van kennis en vaardigheden, maar ook op vlak van attitudes.

Muvo bevat aspecten van zowel cultuur- als kunsteducatie, waarbij de focus net iets meer op dat laatste valt.
Theoretisch gezien lenen de eindtermen en ontwikkelingsdoelen muzische vorming zich tot een brede invulling met verschillende invalshoeken en diverse werkvormen.

In de praktijk blijkt dit niet zo gemakkelijk te zijn. Uit het onderzoek van Anne Bamford is gebleken dat heel wat scholen en/of leerkrachten hun lessen of doelen heel eng invullen, zich onzeker voelen over de precieze aanpak. Bepaalde muzische domeinen, zoals media worden achterwege gelaten of krijgen net niet genoeg aandacht.
Ook durven nog niet alle leerkrachten en scholen binnen muzische vorming de link te leggen met de wereld van de kunst.

Ik wil hier met mijn bachelorproef in tegemoet komen, deze lacune opvullen. Daarom bied ik leerkrachten een lessenreeks aan, genaamd ‘Uitgedaagd!’.
Dit lessenpakket heb ik ontwikkeld voor de derde graad uit het basisonderwijs. Rond ieder muzisch domein is er een les voorzien, waar een link wordt gelegd met of wordt vertrokken vanuit een kunstenaar.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2058 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Baeten, J. (2016). Muzische vorming in het basisonderwijs. Lessenreeks "Uitgedaagd!". Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59a3e201348.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer