Samenvatting : PISA 2009 nam de leesvaardigheid en het leesplezier van Vlaamse leerlingen onder de loep. Vlaanderen behaalt enerzijds moeiteloos de top tien op het vlak van leesvaardigheid, maar scoort anderzijds erg slecht op het lezen voor plezier. Als toekomstig taalleraar trok dit schril contrast meteen mijn aandacht en vormde dit probleem het vertrekpunt van mijn scriptie. Aan de hand van een leesbevorderingsproject hebben leerlingen uit de A-stroom kennisgemaakt met verschillende activerende werkvormen. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Motmans, Y. (2017). Het leesgedrag van Limburgse leerlingen uit de A-stroom. Leesgedrag en leesattitude bevorderen van leerlingen uit de A-stroom.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86fbe1520e4c.
|