About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

"Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas

2022
Janssen, Benthe
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs

Samenvatting :
"Zit nu eens stil!", "Stop met babbelen en werk verder!", "Stop eens met dat tikkende geluid,
leg je pen neer!", ... Steeds meer leerkrachten gaan in de klas aan de slag met koptelefoons
en wiebelkussens om leerlingen tot rust te brengen. Weinigen verdiepen zich echt in de
oorzaak van dit gedrag en deze hulpmiddelen. In mijn bachelorproef analyseerde ik het
WOBBLE-stappenplan om de prikkelverwerking bij kinderen gericht te observeren en zinvolle
interventies voor te stellen. WOBBLE staat voor "Wiebelkinderen Onderzoek naar Betere
Breinprestaties en LeerEffecten". Zo leerde ik het storend gedrag correct te interpreteren en
leerlingen hierin gepast te ondersteunen i.p.v. te oordelen of te bestraffen. Via deze
bachelorproef hoop ik dat dit onderwerp steeds meer aandacht zal krijgen binnen het
onderwijs

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
JanssenBrenthe_bachelorproef.pdf 5 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 629 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Janssen, B. (2022). "Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b957990181b95a444c0115.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer