Samenvatting : Uit Amerikaanse onderzoeken blijkt dat jongeren steeds minder bezig zijn met actualiteit. Deze trend is moeilijk te verklaren aangezien zij via de nieuwe media op verschillende manieren toegang hebben tot informatie. Smartphones en tablets zijn populair en worden dagelijks gebruikt. Nieuwsredacties spelen in op die digitale golf door hun informatie via mobiele sites en sociale media te verspreiden. Toch blijkt dit weinig effect te hebben op het jonge publiek: het nieuws volgen is blijkbaar geen prioriteit meer.
Deze bachelorproef gaat na waarom jongeren niet gemotiveerd zijn om de actualiteit te volgen en welke struikelbokken zij daarbij ondervinden. Hoe omschrijven jongeren 'het ideale nieuws’ en via welke kanalen volgen ze de actualiteit?
Daarnaast wordt onderzocht hoe leerkrachten de actualiteit promoten en integreren, of ze gemakkelijk vakgerichte actualiteit vinden en hoe zij de negatieve nieuwstrend verklaren.
Ten slotte wordt gekeken hoe beide partijen beter op elkaar kunnen afgestemd worden, om zo te streven naar een meer en efficiëntere integratie van actualiteit in een onderwijscontext. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Jannis, W. (2017). Actualiteit in het onderwijs.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86fada4c0ca3.
|