About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Titel : Virtual Reality in de lessen aardrijkskunde: hoe kan het leerlingen helpen?
Auteur :
Vermeulen, Chiel
Samenvatting : Voor mijn bachelorproef heb ik onderzoek gedaan naar het gebruik van Virtual Reality (afgekort als VR) tijdens de lessen aardrijkskunde. Bij VR wordt een virtuele omgeving gesimuleerd. Bij mijn onderzoek gebeurde dit door middel van een gsm in een VR-bril. Doorheen mijn stages heb ik verschillende keren gebruik gemaakt van VR tijdens de lessen aardrijkskunde. Voor leerlingen was dit steeds iets nieuws om te doen tijdens de schooluren en de reacties van hen waren dan ook heel positief. Door VR te gebruiken waren de leerlingen gemotiveerder tijdens de lessen, ze werkten goed mee omdat ze wisten dat ze de kans kregen om de oefeningen met de VR-bril te maken. Het is niet altijd even makkelijk om VR te integreren tijdens de lessen. Er moet op voorhand goed nagedacht worden over de manier waarop VR gebruikt wordt. Omdat er in de klassen vaak een groter aantal leerlingen zitten, heb ik VR vaak toegepast in de vorm van een hoekenwerk, groepswerk of duowerk. Na mijn onderzoek ben ik er van overtuigd dat VR een handig hulpmiddel kan zijn tijdens de lessen aardrijkskunde, mits het op een correcte en efficiënte manier gebruikt wordt!
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2019
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Bachelorproef_VermeulenChiel__VR_in_de_lessen_aardrijkskunde_definitief.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Bachelorproef
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie : Aardrijkskunde - Geschiedenis
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 27/08/2019 15:09
Laatst gewijzigd : 30/10/2019 0:21
Collecties :
Secundair onderwijs
2019
11601199
Aantal keer bekeken : 3795
Aantal keer gedownload : 987
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer