Samenvatting : Ben jij op zoek naar een actueel project waarin leerlingen van vier Sociaal- en Technische Wetenschappen meer leren over e-mail- en agendabeheer, SkyDrive en Office 365? Wil jij met jouw leerlingen meer bereiken door in te spelen op de verschillende vakoverschrijdende eindtermen zoals zelfredzaamheid, verantwoordelijkheid en leren leren?
Dit kant- en -klare project is ontwikkeld om niet alleen jouw leerlingen maar ook jezelf hierin te ondersteunen!
Leerlingen van Sociaal- en Technische Wetenschappen worden in dit project ondersteund door het virtueel kantoor Chocolaté waarbij elke leerling een specifieke functie uitvoert. De leraar neemt de rol als begeleider op zich terwijl de leerlingen hun eigen leerproces meer in handen horen te nemen. Opdrachten gericht aan een functie worden door de leerlingen gemaakt met behulp van een begeleid zelfstandig leren bundel. Hierbij houdt dit project rekening met de diversiteit tussen leerlingen. Zo kan de lerende kiezen om het stappenplan al lezend of kijkend, dit met behulp van instructiefilmpjes, door te nemen.
De leraar wordt voorzien van de nodige documenten om het project in goede banen te leiden. Toch ligt de verantwoordelijkheid voornamelijk bij de leerlingen die ervoor moeten zorgen dat de organisatie van het project niet in het gedrang komt. Zo zal de directeur in het begin van elke les een vergaderverzoek versturen. Leerlingen horen dit vergaderverzoek pas te accepteren of te weigeren wanneer ze deze taak in hun situatieschetsen terugvinden. Bijvoorbeeld als directeur ben je het vergaderverzoek vergeten te versturen. Dit kan ervoor zorgen dat de collega’s in de problemen kunnen geraken… |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Berghmans, K. (2014). Outlook in STW.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffd5c50c92.
|