About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Augmented Reality in e-commerce

2019
Heremans, Anthony
Professionele bachelor in de toegepaste informatica

Samenvatting :
Jarenlang was de fysieke winkel de enige plaats waar men inkopen deed. De tijd is echter niet stil blijven staan. Men kan argumenteren dat de mens drukker is gaan leven en minder tijd heeft, maar er kan niet ontkend worden dat de huidige samenleving digitaler is geworden. Ook bedrijven hebben dit snel begrepen en spelen in op de wens van consument. Hierdoor zijn webshops, die een groot succes kennen, ontstaan. De consument kan zijn of haar inkopen doen vanuit een gewenste plaats en geleverd krijgen op een gewenste plaats.

Toch zijn er ook nadelen verbonden aan webshops. Door het gemak dat de virtualisatie van producten met zich meebrengt zijn mensen minder geneigd om naar de fysieke winkel te gaan. Dit is natuurlijk nadelig voor de werknemers in fysieke winkels, die snel overbodig zijn, of kleine handelaars die niet de capaciteit, mogelijkheid of zin hebben in een webshop.

Een andere hot topic vandaag de dag zijn pop-up stores, winkels die door de korte openingsduur veel verhuiswerk met zich meebrengen.

Binnen de stage in het bedrijf Forward krijg ik de kans om een oplossing te ontwikkelen bij de probleemstellingen van deze twee geliefde manieren van shoppen. De oplossing wordt gezocht in AR, Augmented Reality, waarmee deze bachelorproef een antwoord tracht te vinden op de onderzoeksvraag Hoe kunnen we AR toepassen in een e-commerce omgeving. Voor dit onderzoek wordt een applicatie ontwikkeld, te gebruiken op een smartphone, die de winkelbeleving van de consument tracht te verbeteren via AR-technologie.

Concreet wordt een virtuele pop-upstore ontwikkeld. Een vernieuwende toepassing van AR wil klanten binnen hun digital-commerce en het optimaliseren van het gebruiksgemak van de consument die gebruik maakt van de digitale service van zijn klanten.

Binnen de literatuurstudie wordt er dan ook onderzoek gedaan naar welke bestaande technologieën toepasbaar zijn in het ontwikkelen van deze applicatie. Deze objectieve keuze wordt gemaakt door een test-project toe te passen op elk bestaand framework dat van toepassing kan zijn en het het bereik van dit framework te onderzoeken. Concreet wordt er nagegaan hoeveel procent van de bevolking deze applicatie kan gebruiken zonder een upgrade van de huidige mobiele telefoon te doen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 4678 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Heremans, A. (2019). Augmented Reality in e-commerce. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Digital.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2efca320761.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer