Abstract : In Fingerspitzengefühl ga ik op zoek naar een vormelijke vertaling die de toeschouwer toont hoe we serviesgoed vastnemen. Hierdoor roep ik bij de toeschouwer een bewustwording op over deze geautomatiseerde aanrakingen.
De verschillende creaties die ik maak worden gebundeld in een kunstenaarsboek.
Na een korte inleiding over het kunstenaarsboek bestudeer ik onze manier van aanraken van serviesgoed via mijn eigen keramische creaties. Hierop volgt een beeldend onderzoek naar verschillende materialen die op een goede manier de aard van de aanraking weergeven. De tactiliteit van de materialen blijkt van groot belang te zijn. Het soort materialen varieert van panty’s tot tule, potloden, dikke en dunnen stiften ...
In de volgende fase diep ik deze verhouding verder uit door de verschillende creaties met elkaar te laten communiceren. Het onderzoek naar de leesbaarheid van het boek kan in het verlengde hiervan geplaatst worden. Alle creaties worden in een geheel gegoten. Het boek kent geen lineair verloop. Door de plaatsing van de beelden maakt de lezer soms sprongen terug in het boek de eerdere beelden in een nieuw daglicht brengen. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Cuypers, L. (2019). Fingerspitzengefühl.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2fbc13c1034.
|