About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Sken je me al? De differentiërende interactieve poster

2019
Vandersmissen, Joppe
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Een differentiërende interactieve poster, wat moet men zich daar nu bij voorstellen? Wel beeld u de standaardgeschiedenisposter in, zo die ene met een tijdlijn op. Als dat gelukt is, beeld u dan in dat er verschillende QR-codes op de poster staan die u kan scannen. Deze codes brengen u naar de verschillende onderwerpen voorgesteld door verschillende didactische materialen; een tekst, filmpje, een quiz… De interactie met de poster ligt volledig in uw handen, u bepaalt wat u wil ontdekken. Heeft u meer interesse in een quiz over de middeleeuwen in België? Dan kan u gewoon de bijhorende qr-code scannen en meteen quizzen!

In deze bachelorproef wordt er gewerkt rond de hoofdvraag: "Hoe kan men differentiëren binnen de lessen geschiedenis met behulp van een interactieve poster?".
Om deze vraag op te lossen worden verschillende stappen doorlopen. Er wordt gekeken naar hoe men kan differentiëren en hoe differentiatie een plaatsje heeft in het vernieuwde onderwijs. Natuurlijk wordt ook onderzocht hoe een goede poster er kan uitzien. Leerlingen worden bevraagd om te weten hoe open ze staan voor het gebruiken van zo’n poster, wat hun leervoorkeuren zijn, om dan een poster te ontwikkelen die inspeelt op hun inbreng. Deze poster wordt daarna getest in enkele klassen. Een resultaat wordt niet verklapt in dit kort stukje tekst, neen, daarvoor nodig ik u graag uit om mijn bachelorproef te lezen.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
VandersmissenJoppe_Bachelorproef.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 3895 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vandersmissen, J. (2019). Sken je me al? De differentiërende interactieve poster. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f6c25b0b86.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer