About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Schoolwelbevinden in de eerste graad secundair onderwijs. Klassenleraaruur

2019
Tits, Laura
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Op 18 april 2016 verscheen in Klasse het artikel "Overstap naar secundair tempert welbevinden". Volgens het artikel zou het welbevinden van leerlingen aanzienlijk dalen bij de overstap van het lager naar het secundair onderwijs. Deze overstap brengt voor de leerlingen dan ook enorme veranderingen met zich mee. Ze moeten zich aanpassen aan een nieuwe school, nieuwe leerkrachten, nieuwe vakken en nieuwe medeleerlingen.
Dit heeft een enorme invloed op het schoolwelbevinden van de leerling. Maar waarom is het schoolwelbevinden van leerlingen zo belangrijk en hoe kan het gemeten worden? In het conceptueel kader van deze bachelorproef zal op deze vragen dieper ingegaan worden.
Bovendien is schoolwelbevinden volgens de onderwijsinspectie één van de indicatoren van kwaliteitsvol onderwijs. Het is dus noodzakelijk dat het schoolwelbevinden van leerlingen in de eerste graad gestimuleerd wordt.

Eén van de mogelijkheden hiervoor is de invoering van het 'klassenleraaruur’. Eén keer per week werken de leerlingen samen met de klassenleraar rond de domeinen leren leven, leren leren, leren kiezen en ICT. Dit moet voor leerlingen een houvast bieden bij de overstap van het lager naar het secundair onderwijs. Het praktisch gedeelte van deze bachelorproef bevat een aanzet voor de invulling van het domein leren leven.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Tits_Laura_Bachelorproef_WelbevindenEersteGraadSO.pdf 4 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 3859 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Tits, L. (2019). Schoolwelbevinden in de eerste graad secundair onderwijs. Klassenleraaruur. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd34f52016cd357abe800da.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer