About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Multimedia en digitale bordlessen binnen de lessen plastische opvoeding

2014
Aerts, Charlien
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Digitale borden komen steeds vaker voor in het onderwijs. Als je lesgeeft met een Smartboard dan kan dit een meerwaarde zijn voor zowel leerkrachten als leerlingen. Tegenwoordig is het niet anders dan dat de leerlingen opgroeien met multimedia. Leerkrachten moeten dan ook het gebruik van het digitale bord stimuleren en meegaan met hun tijd.

Dit is een grote stap om te ondernemen en vereist meestal een tijdrovende voorbereiding. Daarom werd er in dit afstudeerproject een digitaal lessenpakket opgesteld dat de leerkrachten plastische opvoeding meteen kunnen gebruiken. Het bestaat uit zowel digitale bordessen als lesfiches om meteen aan de slag te gaan. Op die manier is de drempel om met dit medium aan de slag te gaan weer net iets lager.

Door rekening te houden met de regionale noden van leerkrachten plastische opvoeding werden er verschillende lesonderwerpen uitgewerkt. Daaraan zijn opdrachten gekoppeld die verwezenlijkt worden door gebruik van multimedia. De uitgewerkte lesonderwerpen zijn: kleurenleer, reclame, trickfotografie, lichtgraffiti, stopmotion en tableau vivant.

Binnen deze digitale bordlessen wordt er steeds gewerkt rond bepaalde leerplandoelstellingen, een leuke motivatie voor de leerlingen, een kunstbeschouwing die gekoppeld is aan de opdracht en multimedia wat telkens als middel gebruikt wordt.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
AertsCharlien_Afstudeerproject_MultimediaEnDigitaleBordlessenBinnenDeLessenPlastischeOpvoeding.pdf 6 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4982 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Aerts, C. (2014). Multimedia en digitale bordlessen binnen de lessen plastische opvoeding. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffe20f0cdf.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer