Abstract : Deze bachelorproef kwam tot stand in samenwerking met en in opdracht van het Algemeen-Nederlands Verbond voor beide Limburgen (ANV). In 2020 werd het idee geopperd om een poëzieproject te organiseren voor scholen aan en rond de Maas in beide Limburgen. Omwille van de coronacrisis kon dit project (nog) niet plaatsvinden, maar deze bachelorproef onderzoekt op welke manier het poëzieproject in de praktijk kan gebracht worden.
Aangezien het project toegankelijk is voor scholen uit twee verschillende landen, was het nodig om de verschillen in onderwijssystemen en beoordelingscriteria in kaart te brengen. Bovendien werd beschreven wat de rivier de Maas eigenlijk is.
Het product dat uit de onderzoeksvraag voortvloeide is een website die naast het theoretische deel van deze proef ook een praktisch nut heeft. Voor elke graad is er een opdracht ontwikkeld om de leerlingen kennis te maken met en warm te maken om deel te nemen aan het poëzieproject. In elke graad ligt de nadruk op een andere vorm van poëzie. Tot slot bevat de website ook de praktische informatie over het project en is er een formulier voorzien waarmee deelnemers zich online kunnen registeren. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Geuns, T. (2021). Hoe kan het poëzieproject 'De Maas’ in de praktijk gebracht worden?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8ae35b017a8ae561820130.
|