About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

"Buitengewoon" duurzaam

2017
Houdmeyers, Fien
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Samenvatting :
Tijdens de voorbije jaren heb ik verschillende theorieën ontdekt rond te ontwikkeling van het kind. Mijn interesse viel meteen op het spelend leren. Spel is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van het kind, hier mee wou ik verder aan de slag gaan. Omdat de hogeschool PXL mij de kans heeft gegeven om mijn stage in Zuid-Afrika te lopen kon ik hier het duurzame aan koppelen. De stageschool – NGO Nourish - werkt namelijk met duurzame materialen. In het eerste deel zoek ik uit hoe ik een doelgericht, duurzaam spel kan ontwikkelen. Tijdens mijn stage in Zuid-Afrika kwam ik ook in aanraking met buiten les geven. De vakleerkracht op de Southern Cross school gebruikte de buitenomgeving als didactisch materiaal. Dit leek een perfecte uitdaging om hiermee verder te gaan. Er is namelijk niets 'groener’ en 'duurzamer’ dan het milieu zelf. Een perfecte kans om dit aan mijn project te koppelen! Ook dankzij de lessen op de hogeschool PXL (EDO) werd ik geprikkeld om meer te doen met de omgeving rond de school.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Houdmeyers_Fien.pdf 3 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 5040 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Houdmeyers, F. (2017). "Buitengewoon" duurzaam. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c873de96a1d03.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer