Abstract : Binnen de bachelorproef wordt er op zoek gegaan waarom we puntloos zouden kunnen evalueren. Het gebruik van punten wordt vervangen door het beoordelen van doelen die al dan niet worden bereikt. Het theoretische gedeelte deed ik aan de hand van een literatuurstudie. Mijn informatie vond ik vooral in de literatuur van evalueren. Het praktijkonderzoek bestond uit verschillende delen en onderzoeken onder meer: hoe verloopt het evalueren binnen het GO!, het observeren van en naar sleutelcompetenties en vervolgens een navorming en gesprek op de Spectrumschool te Antwerpen. Daarnaast ging ik op onderzoek hoe we een evaluatie opmaken voor een nieuwe leerling, ik maakte een goed evaluatiecriteria met daarin de verschillen en het besluit ervan. Eveneens maakte ik een woordrapport aan de hand van vooropgestelde evaluatiecriteria. Vervolgens heb ik een onderzoek gedaan naar het al dan niet bereiken van de doelen door gebruik te maken van een doelenrapport. Tot slot deed ik een bevraging via een enquête bij de ouders, leerkrachten en leerlingen wat zij over punten en doelen vonden. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bulthé, B. (2019). PAV- next level. De 21 ste -eeuwse vaardigheden binnen PAV : evalueren op doelen in plaats van punten .
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd33d81280ec3.
|