About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Interdisciplinaire leerwerkplaats. ‘Een studie omtrent de nodige vaardigheden en kennis voor een student professional binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats.’ Een literatuur- en praktijkonderzoek.

2015
Maesen, Rachelle
Mouton, Stefanie
Professionele bachelor in de ergotherapie

Samenvatting :
Titel: Interdisciplinaire leerwerkplaats: ‘Een studie omtrent de nodige vaardigheden en kennis voor een student professional binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats.’ Een literatuur- en praktijkonderzoek.
Door: Rachelle Maesen en Stefanie Mouton
Promotor: Myriam Westhovens

Inleiding: Dit project omvat een onderzoek naar het interdisciplinair werken binnen de gezondheidszorg. De bedoeling is om te gaan kijken, indien men studenten interdisciplinair en competentiegericht opleidt, dit kan leiden tot een betere kwaliteit van zorg voor de patiënten.

Doel: De studie heeft als doel te onderzoeken wat interdisciplinair werken concreet betekent en aan welke competenties men moet voldoen om in een interdisciplinair team te kunnen functioneren als student professionals. Uiteindelijk zal er gekeken worden, hoe een werkbegeleider een coachende rol op zich kan nemen, ten aanzien van de student binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats (LWP).

Methode: De literatuur is gevonden via een systematisch literatuuronderzoek, door raadpleging van verschillende databanken. Verder is er informatie gehanteerd uit het handboek (Vyt, 2012). Er is onderzoek gedaan naar informatie omtrent een leerwerkplaats. Hiervoor is er externe informatie gezocht via een bezoek aan Hogeschool Zuyd. Als bijkomende literatuur is het boek “De leerwerkplaats: samen leren in de praktijk” (Havekes, & Drenth, 2005) dat verkregen is via onze promotor, gehanteerd. Verder zijn er ook nog bijkomende artikels verkregen via onze promotor rond interdisciplinair werken.

Resultaten: De resultaten zijn bekomen via twee projectstages. Hier zijn de beroepsprofielen bevraagd en geregistreerd in een matrix. Hiernaast is er een bevraging gebeurd omtrent de organisatie van een leerwerkplaats. Deze gegevens zijn vergeleken binnen de twee projectstages, waarbij een analyse gebeurde tussen de verschillen en gelijkenissen van de beroepsprofielen. Deze verschillen en gelijkenissen werden al dan niet, beargumenteerd, onderbouwd vanuit de literatuur.

Conclusie: Om een LWP te realiseren en te laten slagen, dienen derdejaars studenten te beschikken over interdisciplinaire competenties. Deze zijn namelijk: communiceren, informeren, samenwerken, luisteren, flexibiliteit, integriteit, energie, plannen en organisatie.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2891 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Maesen, R., Mouton, S. (2015). Interdisciplinaire leerwerkplaats. ‘Een studie omtrent de nodige vaardigheden en kennis voor een student professional binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats.’ Een literatuur- en praktijkonderzoek.. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Healthcare.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271061c23ab.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer