About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Evalueren is een formatief proces. Evaluatietool ontwikkeld op basis van de nieuwe eindtermen Techniek

2021
Maes, Mira
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Nieuwe eindtermen brengen nieuwe verwachtingen, ook binnen het vak techniek. Nieuwe verwachtingen van de leerkracht, maar ook nieuwe verwachtingen van de netten. De testcultuur dient afgebouwd te worden en de formatieve manier van evalueren dient een opmars te maken.
Hoe evalueer je nu formatief, rekening houdend met de nieuwe eindtermen, waarbij de leerling gemotiveerd blijft?
In deze bachelorproef werd er onderzocht wat de noden van de leerkrachten zijn in verband met evalueren. Tevens werden leerlingen bevraagd wat zij motiverend vinden qua evaluatie(methodes).
Hieruit vloeide dat er nood was aan een onlinetool waarin gesalueerd kan worden. Bij deze manier van evalueren zouden zo weinig mogelijk talenten verloren mogen gaan, is de werking zo transparant mogelijk naar de leerling toe en staan feedback, feedup en feedforward centraal.
Deze bachelorproef bevat dus het groeiproces van een online evaluatietool voor het vak techniek. Dit groeiportfolio met twee luiken is tevens ook het eindproduct van dit proces

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
MiraMaes_Evaluereniseenformatiefproces_2021.pdf 6 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 914 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Maes, M. (2021). Evalueren is een formatief proces. Evaluatietool ontwikkeld op basis van de nieuwe eindtermen Techniek. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8aafe4017a8ab5a6ca0242.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer