Samenvatting : Bij het beƫindigen van de lagere school staan leerlingen en hun ouders vaak voor een moeilijke keuze: een geschikte secundaire school kiezen. Elk jaar zien we een terugkerend fenomeen: scholen die opendeurdagen organiseren en daar zo goed mogelijk proberen in te spelen op de wensen en verwachtingen van hun publiek, de toekomstige leerlingen en hun ouders om deze zo te overtuigen voor hun school te kiezen. De vraag is echter of leerlingen en hun ouders veel aandacht schenken aan de bezochte opendeurdagen bij de keuze van een secundaire school. Volgend afstudeerproject probeert door middel van een kwantitatief onderzoek een antwoord te vinden op bovenstaande vraag door het rendement van opendeurdagen bij de keuze van een secundaire school te onderzoeken.
In het eerste deel van het afstudeerproject wordt een literatuurstudie gevoerd waarbij in beschikbare literatuur op zoek wordt gegaan naar de schoolkeuzemotieven van leerlingen en hun ouders. In het tweede deel volgt een beschrijving van het onderzoeksopzet en methodologie. In het derde en laatste deel worden de onderzoeksresultaten weergegeven en besproken, waarna de nodige conclusies getrokken worden en suggesties voor vervolgonderzoek worden geformuleerd. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Houwaer, G. (2015). Hoe kiezen leerlingen en hun ouders een secundaire school. Kwantitatief onderzoek naar het rendement van opendeurdagen.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c32752819327f.
|