About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Op welke manier wordt het verhullen en onthullen binnen de hedendaagse schilderkunst toegepast?

2015
Dick, Hannah
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
Het onderzoek hier neergeschreven handelt over de focus op het verhullen en onthullen met betrekking tot draperieƫn. Door middel van een formeel en een inhoudelijk onderzoek wordt er beoogd meer coherentie te bekomen in mijn schilderkunst. Door middel van een intentieverklaring van mijn eigen schilderen zet ik de aanzet naar deze cohesie. Door het analyseren van de werkwijze bekom ik zowel contextueel als formalistisch inzicht. Het vormelijk onderzoek spitst zich toe op een experimenteel onderzoek waarbij vormelijke - en materiƫle mogelijkheden aangekaard worden. Met het inhoudelijk onderzoek ga ik op zoek naar de motieven waarom ik bepaalde dingen verhul en andere onthul. Een concrete beweeggrond wordt niet gevonden vanwege de onontkoombare collaboratie tussen het significante - en het formele aspect. Het inzicht op vlak van deze collaboratie zal mijn werk in de toekomst verder weten te vormen en bepalen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2639 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Dick, H. (2015). Op welke manier wordt het verhullen en onthullen binnen de hedendaagse schilderkunst toegepast?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215383c81001542da9ffb20180.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer