Abstract : Na veel schoolse observaties en stageperiodes, kwam ik, naast positieve visies, ook in aanraking met enkele spijtige constanten, o.a. het gebrek aan actualiteitsintegratie; lees "de krant in de klas". Als er al mee wordt gewerkt, gebeurt dat op een niet-activerende manier.
Om deze reden ben ik zowel op zoek gegaan naar de meerwaarde, als de knelpunten rond actualiteit. Daarna heb ik uitgepluisd wat er reeds bestaat rond actualiteitsintegratie. Een duidelijke conclusie volgde.
Uit deze conclusie ontstonden werkvormen die tegemoetkomen aan de noden van zowel leerlingen als leerkrachten.
Deze methodes werden getest, geëvalueerd en herwerkt tot een informatief geheel dat voor elke klas bruikbaar is. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bollen, N. (2016). Actualiteit in de lessen economie. De krant als enige handboek.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c596db70106a.
|