About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Nederlands vangnet voor anderstalige leerlingen. Hoe kan een leerkracht in de eerste graad ondersteuning bieden aan leerlingen die moeilijkheden hebben met de Nederlandse taal?

2020
Heleven, Yara
Educatieve bachelor secundair onderwijs

Samenvatting :
Creatief inspelen op verschillen tussen leerlingen op gebied van taal? Dat is mogelijk binnen mijn bachelorproef. Leerlingen met een andere thuistaal dan het Nederlands kunnen specifieke taalondersteuning krijgen met voldoende variatie, zonder dat het lesgeven aangetast wordt. Rekening houdend met het taalverwervingsproces en het talenbeleid van een school, kan een leerkracht op korte tijd veel resultaat boeken bij anderstalige leerlingen. Maak het verschil aan de hand van mijn vangnet.

Trefwoorden: taalverwerving, anderstaligheid, taalondersteuning, taalontwikkelend lesgeven, talenbeleid


Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
HelevenYara.pdf 14 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 1137 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Heleven, Y. (2020). Nederlands vangnet voor anderstalige leerlingen. Hoe kan een leerkracht in de eerste graad ondersteuning bieden aan leerlingen die moeilijkheden hebben met de Nederlandse taal?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154c9a1180ee8.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer