About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Vervreemding bij klinische ruimtes, tussen foto en film

2014
Smets, Maarten
Master of Arts in de beeldende kunsten PXL

Samenvatting :
Dagelijkse werk- en leefomgevingen zijn, als producten van onze Westerse maatschappij, tot neurotische en klinische ruimtes geworden. ‘Afstandelijk Dichtbij’ en ‘Kil’ trachten via mediumeigen kwaliteiten van fotografie en film de beleving van deze ruimtes te vervreemden. Door het verdringen van de beeldende activiteit in de abstracte beeldende expressie en de bevangenheid binnen het beeldvlak kenmerkt de fotoreeks ‘Afstandelijk Dichtbij’ zich. In het verlengde hiervan vormt ‘Kil’, die de fotografische beleving verheft en de grens met film aftast. ‘Kil’ plaatst deze tijdloze ruimtes als statisch composities in opspraak met tijd in het filmnarratief, het filmbeeld neigt zo steeds terug naar de foto.
In dit artikel doe ik onderzoek naar de psychologie van beelden. Ik tast mediumeigen kwaliteiten van fotografie en film af en reflecteer steeds op de beleving van de afgebeelde ruimte.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Smets.pdf 6 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4850 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Smets, M. (2014). Vervreemding bij klinische ruimtes, tussen foto en film. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ab4e55a0a62.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer