About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

Actieve werkvormen in de lessen Nederlands

2014
Ruette, Ruben
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Mijn naam is Ruben Ruette. In het kader van mijn afstudeerproject heb ik ervoor gekozen om zelf actieve werkvormen te ontwikkelen voor de lessen Nederlands. Hierbij vertrek ik vanuit bekende televisieformats. Dit onderwerp spreekt me erg aan, aangezien we tegenwoordig streven naar onderwijs dat de leerlingen actief aan het denken zet.

In dit eindwerk vindt u ook een theoretisch luik. Hierin gaan we dieper in op wat actieve werkvormen nu eigenlijk zijn. Daarnaast nemen we ook de leerplannen onder de loep. Tot slot vindt u een verslag van een interview met twee uitgeverijen van handboeken. Hierin bekijken we hun visie op activerend onderwijs en de manier waarop ze dit laten zien in hun handboeken.

In dit afstudeerproject presenteer ik u werkvormen in de vorm van een quiz, bekend van televisieprogramma’s als: De Slimste Mens ter Wereld, de Pappenheimers, De klas van Frieda, enzovoorts.

Daarnaast werd het bekende gezelschapsspel ‘Cluedo’ omgevormd tot een heus interactief spel dat met de hele klas kan worden gespeeld. Dit spel wordt zowel digitaal als op een speelbord gespeeld.

Ik hoop dat mijn afstudeerproject u zal inspireren om de gepresenteerde werkvormen in uw lessen te gebruiken.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2564 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Ruette, R. (2014). Actieve werkvormen in de lessen Nederlands. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201e2351625.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer