About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Native advertising gebruiken om gezonde voeding te promoten

2014
Dillen, Ute
Master of Arts in de beeldende kunsten PXL

Samenvatting :
In deze scriptie ging ik op zoek naar wat native advertising precies inhoudt en of ik het kon aanwenden om gezonde voeding te promoten. Ik ontwikkelde een handleiding van native advertising die ik daarna kon gebruiken bij de realisatie van mijn doel: het promoten van gezonde voeding.

Één van mijn doelen was een eigen definitie te maken van de term native advertising en daar ben ik in geslaagd: native advertising is een vorm van paid media waarbij de advertentie naadloos geïntegreerd wordt in het mediakanaal waar het in voorkomt. Gebruikers staan positiever tegenover native advertenties en zijn sneller geneigd er mee te interageren.

De grote kracht van native advertising is dat de content geschikt is voor zowel het merk als het medium. Het medium moet haar identiteit behouden en moet de doelgroep in staat stellen een meerwaarde te vinden in de inhoud en zo interactie uit te lokken bij de ontvanger.

Native advertising is uiterst geschikt om de generatie Y (1980-2000) te bereiken. Deze generatie is op zoek naar entertainende content die een oplossing biedt voor een gemakkelijker leven. Hierbij kan social media een effectief medium zijn.

Aan de hand van mijn handleiding kon ik mijn masterproject Nomly, creëren dat aansluit bij mijn doelstelling om gezonde voeding promoten. Aan de hand van native advertising stelde ik een content plan samen om Nomly te promoten.

Nomly biedt gezonde voedselpakketten aan met basisingrediënten waarmee de consument een gezonde maaltijd kan klaarmaken. Hij moet geen tijd of moeite meer steken in het bedenken van gezonde maaltijden. Er moet enkel nog maar een pakket gekozen worden. In het Nomly restaurant kan hij ook komen dineren. Naast traditionele menu’s kan de klant de verschillende pakketten in één zitting komen proeven als tapas.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1787 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Dillen, U. (2014). Native advertising gebruiken om gezonde voeding te promoten. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ab53d330b33.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer