Samenvatting : In dezer dagen speelt multimedia een steeds grotere rol in het onderwijs. Een taak uittypen in een tekstverwerkingsprogramma, online krantenartikelen opzoeken, een interessant filmpje bekijken op het internet, de digitale schoolplatformen,…
De invoer van de tablet in het onderwijs begint stilaan op gang te komen, maar bij menig leerkrachten roept dit toch nog wel wat vragen op. Wat is de meerwaarde hiervan? Hoe worden de kosten gecompenseerd? Moet dit effectief alles vervangen? Hoe kunnen we de controle hierover houden?
Het project Tablio onderzoekt mogelijke antwoorden op deze vragen. Zelf ben ik op zoek gegaan naar het gebruik van tablets in de lessen wiskunde. Dit afstudeerproject toont jullie op welke manier de tablet kan ingeschakeld worden.
De tablet kan gebruikt worden als aanzet tot een lesonderwerp, maar kan even goed gebruikt worden om te differentiëren en te remediëren.
Ik hoop met dit afstudeerproject de drempel bij de invoer van tablets in het onderwijs te verlagen zodat dit een meerwaarde wordt in het leerproces. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Prils, M. (2014). Tablets in de wiskunde.Tablio.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61fecc4102d0.
|