Samenvatting : Remediėring is een essentieel begrip in het huidige onderwijssysteem. Jammer genoeg staan leerlingen vaak erg negatief tegenover dit initiatief wat leerkrachten aanbieden. In deze bachelorproef worden enkele remediėringsvormen geanalyseerd en worden de voor- en nadelen van elke vorm tegen elkaar afgewogen. Aan de hand van literatuurstudies wordt er een kijkwijzer ontwikkeld met allerlei aspecten die de motivatie van leerlingen moeten bevorderen. Op basis daarvan wordt het materiaal van drie remediėringsvormen uitgewerkt waarin de leerkracht een coachende rol vervult.
Trefwoorden: remediėring, basisoptie, economie en organisatie |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Reynaerst, P. (2020). Remediėren is lerend amuseren! Hoe kunnen leerkrachten remediėring binnen de basisoptie 'economie en organisatie' aantrekkelijk maken?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154a96609054d.
|