Samenvatting : Als student binnen Interaction & Motion Design werk ik hoofdzakelijk digitaal. Voor dit project werkte ik samen met kunstschilder en medestudent Carolina Augustyniak. We willen een unieke, meeslepende en gedenkwaardige ervaring creëren door de schoonheid van schilderkunst te combineren met de interactiviteit van digitale technologie. We dagen de kijker uit om een meer betrokken relatie aan te gaan met de werken door ze tot leven te brengen.
Dit doen we door AR-technologie toe te passen op de schilderijen en op de mensen in de ruimte. Op deze manier krijgt de kunstenaar toegang tot nieuwe mogelijkheden om met het publiek te communiceren. Verder hebben we een beeldend onderzoek gevoerd naar de wisselwerking tussen analoge kunst en AI, en hoe deze aansluit bij de inhoudelijke thema’s van de kunstenaar. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Schwillens, D. (2023). MASKED - De relatie tussen kijker en onderwerp versterken door middel van immersive interactive design.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be7d6f0188be80468701f0.
|