About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

1 2 3 volgt de melodie. Muziek integreren tijdens de les Bewerkingen

2022
van Geel, Liese
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs

Samenvatting :
Muziek zorgt voor een hoge motivatie tijdens de les wiskunde. Om tot effectief leren te
komen, heeft een leerling leermotivatie nodig. Onderzoeken tonen aan dat de motivatie bij
het vakgebied wiskunde over het hele basisonderwijs laag ligt, maar aangezien wiskunde
een belangrijke plaats in onze maatschappij inneemt, is het belangrijk om hieraan te werken.
In deze bachelorproef geef ik een aanzet om de leerlingen bij het vak wiskunde te motiveren
door muziek in te zetten tijdens de les. Aangezien muziek tegemoet komt aan de 3
basisbehoeften van motivatie en daarbovenop ook nog erg stimulerend is voor de hersenen,
gebruik ik dit om te werken aan de motivatie bij het vak wiskunde. Ik stelde een
activiteitenbundel op, waarbij er aan de hand van muzikale tussendoortjes en uitgewerkte
lessen, muziek wordt geïntegreerd bij het domein bewerkingen. De focus op het doel van de
les wiskunde blijft behouden, maar wordt op een muzikale manier aangeboden. Met deze
lessenreeks hoop ik leerkrachten te inspireren om meer muziek tijdens de les wiskunde te
gebruiken.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
LiesevanGeel__bachelorproef.pdf 885 KB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 488 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

van Geel, L. (2022). 1 2 3 volgt de melodie. Muziek integreren tijdens de les Bewerkingen. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b8d4a30181b8dd81d70364.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer