About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Years
ETD
Title : Aut-iMath. Werkbundels voor leerlingen met autisme
Author :
Christoffels, Sofie
Abstract : Voor mijn eindwerk ben ik op zoek gegaan naar mogelijke manieren om leerlingen met autisme van de tweede graad TSO in buitengewoon secundair onderwijs zo sterk mogelijk te motiveren voor het vak wiskunde.

Uitgeverijen brengen aantrekkelijke werkboeken uit met soms interessante werkvormen daarin. Deze zien er allemaal goed uit, maar werkt dit ook voor leerlingen met autisme?

Mensen met autismespectrumstoornissen hebben vooral nood aan structuur en duidelijkheid, zonder te veel omkaderingen, kleuren en foto’s. Rekening houdend met deze informatie heb ik werkbundels ontworpen waarin verschillende werkvormen geïntegreerd zijn.
Omdat we leven in een steeds meer digitaliserende maatschappij, achtte ik het nodig om zo veel mogelijk ICT in de werkvormen te betrekken. Hiervoor heb ik enkele erg handige applicaties gevonden die er zich goed toe leende om geïntegreerd te worden in de klaspraktijk. Zo zullen de leerlingen tijdens sommige lessen gebruik kunnen maken van hun smartphone, tablet of computer.
Ik heb de kans gehad om mijn werkvormen uit te testen. Tot mijn blijdschap kon ik vaststellen dat de leerlingen deze ICT integraties zichtbaar apprecieerde.

Wees nu eerlijk: we tikken allemaal graag op onze smartphones, waarom dan ook niet voor wiskunde?
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2015
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/03/2015 15:36
Last modified : 10/09/2015 16:27
Collections :
2015
11302279
Secundair onderwijs
Views : 3154
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer