About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language.

2016
Vaes, Kinou
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Samenvatting :
Het onderzoek is een interdisciplinaire samenwerking van studenten uit verschillende departementen. Ikzelf studeer kleuteronderwijs en ik heb deze bachelorproef op poten gekregen samen met één studente Social work en twee studentes Ergotherapie. Het doel van dit onderzoek is het in kaart brengen van de schoolse competenties en vaardigheden die bij een kind tussen de leeftijd van nul tot zes jaar in het onderwijs gestimuleerd wordt in Jimma. We zijn eerst nagegaan welke personen er van essentieel belang zijn bij de ontwikkeling van het kind. Nadien zijn we ons zowel bij de leerkrachten als bij de ouders gaan bevragen over hun visie op het onderwijs. Uit dit onderzoek is gebleken dat over het algemeen ' taal ' als zeer belangrijk wordt beschouwd. Met deze visie voor ogen hebben we dan een bundel van guidelines opgesteld en uitgetest met als doel dat de kleuters op hun eigen ontwikkelingsniveau kunnen functioneren in de klas. Het is van groot belang om communicatie te stimuleren tussen de leerkrachten en leerlingen maar ook tussen de leerlingen onderling. De guidelines zullen zorgen voor een houvast en voor structuur voor de leerkrachten. Op die manier kunnen ze na afloop van onze stage, dit als instrument blijven gebruiken.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Bachelorproef_Kinou-1.pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4606 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vaes, K. (2016). Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language.. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5992d001132.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer