About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Zelfreflectietool: in de tweede graad aso reflecteren op spreken en schrijven

2014
Van Loock, Audrey
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Het secundair onderwijs eist een grote taalvaardigheid van de leerlingen. In verschillende vakken komen de taalvaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven aan bod.
In dit afstudeerproject wordt in kaart gebracht hoe zelfreflectie een plaats vindt in de taalvaardigheden spreken en schrijven.

In het eerste deel wordt besproken wat evalueren en zelfreflectie is, wat de voor- en de nadelen zijn van zelfreflectie op taalgebruik en waarom zelfevaluatie in dit domein nog niet uit de startblokken kwam. Het geeft ook weer welke middelen er toe nu toe in Vlaamse scholen gebruikt worden om taalgebruik te evalueren en hoe moderne media daarin een meerwaarde kunnen bieden. Deze informatie werd onder meer gehaald uit een enquĂȘte die ik afnam in vijftig Vlaamse scholen.

Dit afstudeerproject bevat naast het theoretisch gedeelte een uitgewerkte zelfevaluatietool. Dit didactisch materiaal is in de hele tweede graad bruikbaar voor de taalvaardigheden spreken en schrijven. Bovendien koppel ik twee uitgewerkte lessen aan deze studie waarin de geschiktheid van deze tool blijkt. Ik hoop met het productresultaat van dit afstudeerproject het steuntje in de rug te bieden aan leerkrachten Nederlands.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2258 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Van Loock, A. (2014). Zelfreflectietool: in de tweede graad aso reflecteren op spreken en schrijven. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201e4ee162c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer