Abstract : Voor mijn masterproef ontwikkelde ik een gezelschapsspel genaamd RUDU. De naam 'RUDU’ is een samenvoeging van 'ruimtelijk’ en 'educatie’. Het is een spel dat kinderen tussen 6 en 12 jaar helpt om hun ruimtelijke vaardigheden te verbeteren. Maar wat zijn ruimtelijke vaardigheden juist? Door ons ruimtelijk inzicht kunnen we inschatten hoe ver voorwerpen van ons af staan, hoe groot deze voorwerpen zijn en waar wij onszelf bevinden in een ruimte. Je hebt dit inzicht bijvoorbeeld nodig wanneer je de straat oversteekt om in te schatten hoe ver de rijdende auto’s van je af zijn.
Het spel bevat kaarten in 2 niveau’s. De kaartjes van niveau 1 zijn eerder bedoeld voor 6 tot 9-jarigen. Wanneer ze wat ouder zijn kunnen ze proberen om met de kaartjes van niveau 2 te spelen. Hoewel het spel bedoeld is voor spelers van 6 tot 12 jaar, kan het ook gespeeld worden door jongere spelers wanneer de kaartjes en de dobbelstenen weggelaten worden. Het spel wordt nu eerder speelgoed waar ze vrij kunnen spelen met de blokken die ze op de mat kunnen plaatsen. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bloemen, P. (2022). RUDU.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af916e8c14e5.
|