About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren
ETD
Titel : De kloof tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Het taalgebruik van leraars en leerlingen
Auteur :
Gülesen, Melike
Samenvatting : Taal is een belangrijk instrument in onze samenleving. We gebruiken het om met elkaar te communiceren, maar ook bij de overdracht van kennis. In Vlaanderen en Nederland gebeurt dit door middel van de Nederlandse taal. Vanwege geografische en culturele verschillen is er echter wel een verschil tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Maar hoe groot is die kloof anno 2016?

De leerlingen moeten het Standaardnederlands beheersen en kunnen toepassen volgens de eindtermen. Hoe taalvaardig zijn de leerlingen? Beheersen zij het Standaardnederlands goed en kunnen zij dit ook toepassen in situaties waarin dit van hen verwacht wordt?
Zouden de leerlingen echt geen moeite hebben met onderscheid te maken tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands? En indien ze er wel moeite mee hebben, wat zou de leraar Nederlands hieraan kunnen doen?
Deze bachelorproef biedt een antwoord op al deze vragen.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2016
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Afstudeerproject
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie : Nederlands - Geschiedenis
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 07/07/2016 14:14
Laatst gewijzigd : 09/11/2016 15:45
Collecties :
Secundair onderwijs
2016
3260121
Aantal keer bekeken : 2296
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer