Samenvatting : Deze bachelorproef probeert het probleem te verhelpen door jongeren te trainen in beeldgeletterdheid en hen wegwijs te maken in een digitale wereld met een overvloed aan beelden. De getrainde 'beeldcompetenties’ zijn bovendien transfereerbaar naar literaire geletterdheid.
Behalve een theoretisch overzicht van hoe beeldcultuur werkt, biedt deze bachelorproef ook een lessenpakket met maatschappelijk relevante onderwerpen waarbij telkens de betrouwbaarheid van beeld én tekst wordt onderzocht. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Martens, R. (2019). Leerlingen wapenen met beeld: de kracht van beeldgeletterdheid en transgeletterdheid.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd302851e13cc.
|