Samenvatting : Geschiedenis 2.0
Hoe relevant is ons geschiedenisonderwijs voor de multiculturele klas? De maatschappij vergt steeds meer kennis, vaardigheden en een wijde blik op de wereld. Hoe kan men alle leerlingen interesseren en betrekken bij de geschiedenisles van vandaag en morgen? Door ze kennis te laten maken met de onderbelichte voorloper van Europese culturen: Byzantium. Dit rijk verschaft inzicht in de antwoorden uit het verleden voor de multiculturele vraagstukken van vandaag. Met dit lessenpakket gericht op nieuwe ET en vaardigheden, worden leerlingen geïnspireerd voor de oplossingen van morgen. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Doumen, A. (2019). Het Byzantijnse rijk, een verRijking in de klas?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd32a37f304d5.
|