Samenvatting : Zo gewoon mogelijk buitengewoon! is een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van leerkrachten en zorgcoördinatoren van het lager onderwijs uit de Genkse Gemeenschapsbasisscholen bij het toepassen van maatregelen i.f.v. inclusief onderwijs (M-decreet).
Met behulp van een steekproefgrootte van tien diepte-interviews heb ik getracht om de ervaringen van leerkrachten en zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in kaart te brengen. Uit dit onderzoek kan ik concluderen dat er naast enkele positieve bedenkingen ook verschillende bezorgdheden en noden zijn bij leerkrachten en zorgcoördinatoren aangaande het M-decreet.
De resultaten tonen aan dat er voor een succesvolle implementatie van inclusief onderwijs alsnog voor een positieve beeldvorming van leerkrachten en zorgcoördinatoren, nog verschillende veranderingen noodzakelijk zijn. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Duvan, F. (2016). Zo gewoon mogelijk buitengewoon! Het perspectief op inclusief onderwijs van de leerkrachten en de zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Genk.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c599e0501297.
|