Abstract : We kunnen er niet meer onderuit. Nieuwe media zoals een gsm, een computer of het internet zijn niet meer weg te denken uit de leefwereld van onze leerlingen.
Maar hoe moeten wij als leerkrachten hier mee omgaan?
Welke media mogen we toelaten tijdens onze lessen?
Dit afstudeerproject toont alvast hoe je een krachtige leeromgeving kunt creƫren door verschillende digitale media en apps te gebruiken. Vertrokken vanuit een onderzoek naar het mediagebruik bij jongeren en of deze media op school gebruikt worden is als resultaat een digitaal begeleid zelfstandig werk ontwikkeld voor de 1e graad aardrijkskunde.
Met een Weebly is er een leerpad gemaakt zodat de leerlingen stap voor stap de eindtermen van een toeristisch landschap bereiken. Ook is er een overkoepelende opdracht waarbij ze op het einde van de lessenreeks een toeristische bestemming op een creatieve manier moeten voorstellen. Doorheen dit BZW komen de leerlingen in contact met een waaier aan leerrijke en kwaliteitsvolle applicaties die hun begeleiden en ondersteunen doorheen het proces.
Wil je kennismaken met verschillende web 2.0 tools die je kan gebruiken tijdens je lessen of ben je bereidt om op een creatieve en vernieuwende manier je leerlingen te verbazen, gebruik dan zeker het digitaal begeleid zelfstandig werk Togethere.
Want samen staan leerlingen en leerkracht sterk! |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Lathouwers, B. (2015). Digitaal begeleid zelfstandig werk: Togethere.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3276effb36c3.
|