About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

"Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas

2016
Vanhamel, Jill
Professionele bachelor in het sociaal werk

Samenvatting :
In dit werk zal de meerwaarde onderzocht worden van een afgescheiden Xhosa klas in de Crags Primêr school. Dankzij mijn stage, op de Crags Primêr school, ben ik met dit onderwerp in aanraking gekomen. Ik wou hier graag verder onderzoek naar doen omdat het belangrijk is om al de kinderen, ook Xhosa kinderen, een zo goed mogelijke opleiding aan te bieden. Vooraleer ik met dit onderzoek begon, was ik geen voorstaander van een aparte Xhosa klas. Naar mate mijn onderzoek vorderde, heb ik hierover een heel andere visie gekregen. Als eerste ben ik begonnen met literatuur op te zoeken over relevante onderwerpen voor mijn onderzoek. Vervolgens heb ik de beslissing genomen om een kwantitatief onderzoek te doen bij zowel de kinderen als de leerkrachten van graad 2 en 3. Ik heb ervoor geopteerd om gebruik te maken van enquêtes. Dit om een zo breed mogelijke populatie te bereiken en om de resultaten mooi weer te kunnen geven in grafieken. De belangrijkste conclusie die uit dit onderzoek af te leiden valt, is dat de afgescheiden Xhosa klas wel degelijk een meerwaarde biedt voor zowel de leerlingen als de leerkrachten.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Vanhamel_Jill_bachelorproef.pdf 632 KB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 6327 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vanhamel, J. (2016). "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c58f6fb507d6.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer