Samenvatting : Mijn project Brightlight is een experimenteel spel, waarbij de speler door een driedimensionale ruimte moet navigeren in 2D. Het concept voor dit spel ontstond tijdens een onderzoek naar camera’s in 3D platformer games, waarbij ik concludeerde dat deze praktisch altijd op het personage focusten en niet op de speelomgeving zelf. Als reactie op deze ondervinding maakte ik een experimenteel spel waarbij dat net niet het geval was - ik introduceerde vier camera’s die elk level langs vier zijden in beeld brachten.
Ik merkte echter dat dit concept potentieel had om een volwaardig spel te worden, en liet het playtesten. Uit de feedback die ik hieruit vergaarde paste ik het spel aan. Ik gebruikte nu orthografische camera’s, waardoor het spel een nieuwe uitdaging kreeg: de vier beelden samen gebruiken om te achterhalen hoe het level ineen stak. Dit bleek echter een veel te moeilijk concept om te snappen zonder uitleg, waardoor ik begon met levels te ontwerpen die de speler zou leren hoe het werkt.
Dit werkte veel beter dan de vorige versies, en ik begon met de verdere uitwerking van het spel. Uit meer feedback en playtesting leerde ik dat het spel nog steeds te moeilijk was, maar er was veel interesse in het project. Rekening houdende met alles wat ik geleerd had besluit ik om het spel verder uit te werken als commercieel product. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Wierdsma, S. (2015). Brightlight.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215383c81001542daa212e01ef.
|