Abstract : De vorige eindtermen van het secundair onderwijs dateerden van 1997 en waren dringend aan vernieuwing toe. In 2018 werden de vernieuwde eindtermen voor de eerste graad goedgekeurd. Een belangrijke verandering is, dat door de hervorming, economie één van de zestien sleutelcompetenties is geworden; een sleutelcompetentie (economische en financiële competenties) met zelfs eindtermen basisgeletterdheid. Er werd van de leerkrachten verwacht dat ze deze eindtermen op 01 september 2019 zouden toepassen in de klaspraktijk. Maar is er wel degelijk materiaal ter beschikking om deze eindtermen te behalen?
Nadat ik mij verdiept heb in hoe de eindtermen basisvorming EFC zijn opgesteld, heb ik zelf lesmateriaal ontwikkeld voor de vier eindtermen van de eerste bouwsteen van EFC. Met dit materiaal wordt er gewerkt aan de vooropgestelde doelstelling van EFC, namelijk jongeren weerbaar maken in de economische en financiële wereld. Zo hebben alle leerlingen van de eerste graad voldoende economische kennis om mee te kunnen in een steeds veranderende maatschappij. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Strackx, L. (2021). Economie als sleutelcompetentie.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a85edf6017a866efa1627b5.
|