About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2021

De kloof tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Het taalgebruik van leraars en leerlingen

2016
Gülesen, Melike
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Taal is een belangrijk instrument in onze samenleving. We gebruiken het om met elkaar te communiceren, maar ook bij de overdracht van kennis. In Vlaanderen en Nederland gebeurt dit door middel van de Nederlandse taal. Vanwege geografische en culturele verschillen is er echter wel een verschil tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Maar hoe groot is die kloof anno 2016?

De leerlingen moeten het Standaardnederlands beheersen en kunnen toepassen volgens de eindtermen. Hoe taalvaardig zijn de leerlingen? Beheersen zij het Standaardnederlands goed en kunnen zij dit ook toepassen in situaties waarin dit van hen verwacht wordt?
Zouden de leerlingen echt geen moeite hebben met onderscheid te maken tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands? En indien ze er wel moeite mee hebben, wat zou de leraar Nederlands hieraan kunnen doen?
Deze bachelorproef biedt een antwoord op al deze vragen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2246 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Gülesen, M. (2016). De kloof tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Het taalgebruik van leraars en leerlingen. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c54811500a50.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer