About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last?

2016
Ciftci, Sinem
Professionele bachelor in het sociaal werk

Samenvatting :
Deze bachelorproef handelt over een onderzoek naar de ervaring van taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Er wordt informatie aangeboden over de verschillende aspecten van meertaligheid, de taalachterstand, het spelend bewegen en taal stimuleren…
Om een antwoord te formuleren op de onderzoeksvragen, werd er geopteerd voor een kwalitatief onderzoek aan de hand van focusgroepen. De doelgroep van mijn onderzoek vormden ouders die deelnamen aan de voorschoolse werking. Dat waren voornamelijk mensen die behoren tot de kansengroepen. Er werd bij deze ouders als centrale onderzoeksvraag gepeild naar de ervaringen met de taaldiversiteit.
Uit dit onderzoek kan er geconcludeerd worden dat de meerderheid van de ouders de taaldiversiteit positief ervaren. Ze ervaren het als een leerrijke ervaring waarbij er ook een stukje cultuur meegekregen wordt. De taaldiversiteit wordt dus niet zo zeer als een probleem beschouwd, maar eerder als een taalverrijking.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Ciftci_Sinem_bachelorproef.pdf 799 KB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4945 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Ciftci, S. (2016). Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5906b4709f2.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer