About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

Hoe een leerlijn poëzie in de eerste graad ontwikkelen?

2017
Schurmans, An
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Als dichter wil ik leerlingen opnieuw warm maken voor poëzie. Uit mijn onderzoek blijkt dat zowel leerkrachten als leerlingen in het secundair onderwijs steeds minder gemotiveerd zijn om met gedichten te werken in de klas. Ik zoek uit waarom en hoe dit kan veranderen.

Mijn onderzoeksvraag luidt: 'Hoe een leerlijn poëzie in de eerste graad ontwikkelen?’. De leerlijn die ik ontwikkeld heb, speelt in op de noden en behoeften van de leerlingen. De leerlijn telt vijf stappen. Ik streef naar een nieuwe aanpak, gedichten leren benaderen op een andere manier. Elke leerling kan een gedicht eigen maken, op zijn manier, met zijn eigen talent.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
AnSchurmans_Bachelorproef_LSO_1617.pdf 11 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4590 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Schurmans, A. (2017). Hoe een leerlijn poëzie in de eerste graad ontwikkelen?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c872b7683136e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer