About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Muzisch aan de slag met taal. De Nederlandse taal stimuleren bij anderstalige kleuters

2017
Grosemans, Michelle
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Samenvatting :
Hoe kan je de Nederlandse taal stimuleren bij anderstalige kleuters en kan je andere activiteiten gebruiken om zo op een speelse manier aan taal te werken? Via een literatuuronderzoek kwam ik er achter dat een veilig klasklimaat een grote rol speelt en dit in combinatie met muziek en drama. In basisschool de Mozaïek in Schaarbeek (Brussel) kon ik mijn activiteiten en muzische kalender uittesten. Gedurende zes weken probeerde ik taal aan te brengen vanuit muzische vorming. Het werd een onvergetelijke ervaring.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Grosemans_Michelle.pdf 12 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4573 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Grosemans, M. (2017). Muzisch aan de slag met taal. De Nederlandse taal stimuleren bij anderstalige kleuters. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c873db7ea1cba.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer